Bardzo dobry

DANE POCHODZĄ Z GIOŚ

PM10: 0μg/m3
SO2: 0μg/m3
C6H6: 0μg/m3

0000.00.00 00:00:00













PROJEKT EDUKACYJNY MŁODY LEAN LIDER
20.11.2018 (22:27:36)
W dniu  20.11.2018. uczniowie z klasy I TBM zmagali się w kolejnym dniu - Rundy III projektu Młody Lean Lider.

Zajęcia w formie warsztatów przeprowadzone przez koordynatora i opiekunów projektu odbywały się w następujących etapach:

I. Symulacja procesu wytwórczego -RUNDA III- dzielenie się pracą (wykres równoważenia obciążeń) i wykorzystywanie talentów. Ustalenie przez zespół ilości wyprodukowanych lean rakiet w określonym czasie i ich produkcja. Zespół ustalił, że w określonym czasie, tj. w 7 minut wykona 10 rakiet, a więc jednocześnie zwiększyli produkcję o 100% w stosunku do Rundy II.
Zespół  efektywnie zastosował zasoby jakimi dysponował. Wyznaczył również sukcesy  Rundy III tj.: szybkość pracy, lepsza i większa produkcja, bardzo dobra komunikacja. Zaproponował w metryczce gry zwiększenie produkcji lean rakiet w IV ostatniej rundzie.

Zadania jakie wykonał zespół:


Lider
- gromadził dane od zespołu, dokonał obliczeń w arkuszu rundy, wpisał wyniki z arkusza do metryczki gry przedstawiając wyniki swojemu zespołowi ustalił dwa wskaźniki, które należy poprawić w kolejnej rundzie.

Tester
-  wypełnił post-it „sukcesy zespołu” na metryczce.
Operatorzy/ pracownicy  umieścili post-it na tablicy ciągłego doskonalenia na podstawie kart Muda wyeliminowali problemy z Rundy III, stwierdzając jednoznacznie, że do ostatniej Rundy IV nie zauważają żadne problemy.

Inżynier

Przeniósł wyniki pomiarów na wykres Yamazumi i omówił uzupełniony wcześniej wykres przedstawiając kolegom z zespołu jak wygląda obciążenie poszczególnych osób, zwracając jednocześnie uwagę na najbardziej obciążoną osobę, proponując jednocześnie sposób na zrównoważenie obciążeń co pozwoli osiągnąć lepsze wyniki.

Klient
- opiekun dokonał zakupu produktów. Zespół wykonał 100% lean rakiet zgodnie z wytycznymi.

Koordynator i opiekun projektu: Jolanta Romańska
Opiekun zastępczy: Daria Pawełczyk



<< POWRÓT


[ lista | archiwum | szukaj ]