Bardzo dobry

DANE POCHODZĄ Z GIOŚ

PM10: 14μg/m3
SO2: 6μg/m3
C6H6: 1μg/m3

2024.05.05 19:00:00













PROJEKT EDUKACYJNY MŁODY LEAN LIDER
07.11.2018 (08:08:12)
W dniu  6.11.2018. uczniowie z klasy I TBM zmagali się w kolejnym dniu- Rundy I  projektu Młody Lean Lider.
Zajęcia w formie warsztatów przeprowadzone przez koordynatora i opiekunów projektu odbywały się w następujących etapach:
I. Opracowanie sloganu nawiązującego do logo zespołu.
II Finanse i dostępne zasoby- koordynator wraz z opiekunami przedstawił dostępne zasoby i ich koszty, przychody za każdy wyprodukowany produkt, bonusy, koszty złej jakości wyrobu, znaczenie  kart muda.
III. Sposób myślenia i działania-  zastosowanie wspólnych wartości zespołu, pracy zespołowej, myślenie procesowe i eliminacja marnotrawstwa. Efektywne zastosowanie zasobów jakimi dysponował zespół. Wszystkie podejmowane działania miały na celu dać zespołowi satysfakcję z osiągniętych rezultatów.
IV. Symulacja procesu wytwórczego - RUNDA I - ustalenie przez zespół ilości wyprodukowanych lean rakiet w określonym czasie, produkcja i ocena wyników zaprojektowanych rozwiązań.

Zadania zespołu:

Lider- gromadził dane od zespołu, dokonał obliczeń w arkuszu rundy, wpisał wyniki z arkusza do metryczki gry przedstawiając wyniki swojemu zespołowi ustalił jeden wskaźnik, który należy poprawić w kolejnej rundzie.
Tester -  wypełnił post-it „sukcesy zespołu” na metryczce.
Operatorzy/ pracownicy umieścili post-it na tablicy ciągłego doskonalenia problemy, które będą do eliminacji przed kolejną rundą. Do każdego zadania umieszczonego w kolumnie „Do eliminacji przed rundą” zespół dobrał po 2 osoby, które zajmą się rozwiązaniem problemu w kolejnej rundzie.
Inżynier
Przeniósł wyniki pomiarów na wykres Yamazumi i omówił uzupełniony wcześniej wykres przedstawiając kolegom z zespołu jak wygląda obciążenie poszczególnych osób, zwracając jednocześnie uwagę na najbardziej obciążoną osobę, proponując jednocześnie sposób na zrównoważenie obciążeń co pozwoli osiągnąć lepsze wyniki.
Klient- opiekunowie dokonywali zakupu produktów odrzucając jednocześnie produkty złej jakości, niezgodnymi z wytycznymi.

Koordynator i opiekun projektu: Jolanta Romańska
Opiekun zastępczy: Daria Pawełczyk,  Oksana Terlecka- Żyłka



<< POWRÓT


[ lista | archiwum | szukaj ]